Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Näytä edellinen aihe Tulostettava versio Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit Näytä seuraava aihe
Kirjoittaja Viesti
Nuurori
Viestin aihe: Re: Neuhanse - Roolipeli joukkotuhon jälkeisestä Itämerestä  LähetäLähetetty: syys 29, 2010 - 19:40

Lainaus:

Olen todella tyytyväinen että julkaistiin Beta, nyt on suunta paljon vahvemmin selvillä.

Tätähän mä oon koko ajan sanonu! Very Happy

Hyvä että taistelutahtoa löytyy. Jään mielenkiinnolla odottamaan minkälaiseksi kamaksi gamma paljastuu. Pitää tosin muistuttaa, että muista itsekin miksi milloinkin teet mitä milloinkin oletkaan tekemässä. Ei ole välttämättä paras tavoite yrittää "näyttää" suomen epäkiitolliselle ropeskenelle.

Munkin piti muuten tulla teidän esityksen alkupuolta kuulemaan, mutta kun olitte melkein päällekäin Friedeman Friesen kanssa, ei tullut mitään. :/

Lopuksi vielä näin konkreettista ideaa tosta neuhansesta. Olen toki itsekin miettinyt lähitulevaisuuteen sijoittuvaa post-apo-maailmaa (kukapa ei), ja mietin, että miten vanhat vielä jaksavat kertoa hiljaa kuunteleville lapsille kultaisen ajan ihmeistä.

Kuvitelkaa lapset, että siihen aikaan kuka tahansa saattoi puhua kenen tahansa kanssa maailmassa, ihan kuin olisi vieressä seissyt.

Ja että jos halusit seistä vieressä, niin matkustaminen oli niin helppoa, että kävelit ulos kotoasi vaunuun joka joi erikoista juotavaksi kelpaamatonta vettä, ja se vaunu vei sinut hetkessä mihin halusit.

Ja maailman merien taakse päästäkseen ei tarvinnut nostaa purjeita tai airoja, vaan menit paikkaan jota sanottiin lentokentäksi, jossa lentävät koneet kokoontuivat ja tulivat noutamaan ihmisiä kaikkialle maailmaan. Silloin koko maailma oli yhden päivän päässä.

Ja jos sinun oli nälkä, kävelit tai vaunu vei sinut markkinoille, jossa ei ollut myyjiä, vaan kaikki tavara oli vapaasti kenen tahansa otettavissa, ja kaiken tämän sai viedä mukanaan näyttämällä pientä lastua.

Kaikki olivat kuin kaikki vanhimmat nyt, niin että kaikki maailman tieto oli kaikilla hallussa. Jos he eivät sitä heti muistaneet, muistivat sen heti kohta juteltuaan Niiden-Tiin kanssa. Ne-Tii oli niinkuin valtava talo, jonne kaikki maailman ihmiset olivat kutsutut, ja heitä oli paljon. ja siinä kaikki olivat yhtä aikaa siinä talossa ja silti samaan aikaan myös elivät omaa elämäänsä, niinkuin jokainen ihminen olisi ollut kaksi.

Eikä metsissä ollut petoeläimiä, varkaitten kädet eivät vieneet ruokavarastojasi mukanaan, eikä kenenkään tarvinnut peljätä muukalaisten kantavan kuoleman siemeniä mukanaan, sillä kaikki nämä oli voitettu.

Ihminen syntyi maailmaan jonka kaikki ihmiset olivat yhtä suurta perhettä. Ja kaikki huolehtivat lapsesta niin, ettei äidin tarvinnut, ellei hän halunnut, mikä voi kuulostaa oudolta, mutta ymmärtäkää, että silloin ihminen sai olla mitä hän halusi. Tytöstä saattoi tulla mies, pojasta nainen. Äidistä metsästäjä, isä saattoi imettää pienokaisiaan. Pelkuri saattoi olla johtaja ja surun murtama vetäytyä onnen varjoisaan laaksoon.

Eikä ollut sairautta, vanhuutta, eikä kuolemaa. Vaan ihmiset menestyivät ja voivat hyvin koko ikänsä ja tekivät mitä halusivat, ja sitten kun heidän aikansa koitti, he menivät perheensä luota hoitajien kotiin, jossa heidän oli hyvä olla siihen asti kunnes heidät pantiin maahan.

Yöllä oli kirkasta kuin päivällä, talvella oli kuumaa kuin kesällä, kesällä kuumaa kuin talvella, mitä tahansa ihmiset halusivat, kaikki se heille annettiin.

Mutta kukaan ei halunnut olla tyytyväinen, ja sen tähden Jumala otti ihmisiltä kaiken tuon pois, niinkuin oli kirjoitettu.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti  
Vastaa lainaamalla viestiä Takaisin alkuun
Thaumiel_Nerub
Viestin aihe: Re: Neuhanse - Roolipeli joukkotuhon jälkeisestä Itämerestä  LähetäLähetetty: syys 02, 2010 - 23:39
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Jahas, aloitin lukemisen. Luin "maaseutuun" asti sivulle 19. Mukavan soljuvaa tekstiä... ainakin aluksi. Teksti siis miellyttävää lukea, mutta jossain vaiheessa alkoi tulla informaatio tulvaa ja alkoi mennä jo hieman puuroksi, että mitä teknologiaa, resursseja tai palveluita on minkäkinlaisilla alueilla, kuka johtaa mitäkin ja miten. Eli ensimmäisellä lukukerralla minun yksinkertaiset aivoni saavat kyllä kuvan tästä opuksesta, mutta pelikäyttöön tarvitsee lukea vähintään toisen kerran. Tai sitten itse ranskalaisin viivoin poimia ne osat, mitä itse aikoisi käyttää.

Vaikka siis teksti on soljuvaa ja helppolukuista, niin informaatioähky tulee helposti.

Tähän asti olen kuitenkin pitänyt lukukokemuksesta. Lopetan nyt tähän ja aloitan seuraavaksi maaseudusta, että hetken hautuu ajatukset, eikä mene enempää solmuun.

Mitä tähän mennessä voin sanoa? Vajaa kolmannes luettu, mutta olen pitänyt tästä. Ei kovinkaan raskasta ja kerronta on leppoisaa, teksti mukavaa, kuvat hienoja. Taitto on edelleenkin tarpeeksi hyvä, mutta joku siinä ei oikein miellytä. En tiedä mikä. Epätasaiset rivit kenties, tai liian valkoinen tausta? Paha sanoa. Ei se lukemista vaikeuta, mutta tuntuu, että joillain sivuilla on vain tekstitulvaa. Ehkä ylimääräinen entteri paikka paikoin voisi toimia.

Kuitenkin, tuohon asti luin ja aion jatkaa lukemista. Se on jo hyvä merkki minulta Wink

Moderoinnit sinisellä fontilla
"It's my f*king face writing!"

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti  
Vastaa lainaamalla viestiä Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:     
Siirry:  
Kaikki ajat ovat GMT - 10 tuntia
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Näytä edellinen aihe Tulostettava versio Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit Näytä seuraava aihe
PNphpBB2 © 2003-2009