Avaisiko joku manga/anime/cosplay kulttuuria?

Ja täällä sitten keskustellaan kaikki "turhat" ja äärimmäisen yleiset asiat, jotka eivät kosketa roolipelejä.

Valvoja: Thaumiel_Nerub

Avaisiko joku manga/anime/cosplay kulttuuria?

ViestiKirjoittaja VentrueCupGraduate » 21 Heinä 2012, 16:50

Olisikohan tällä foorumilla kenelläkään enemmän tietoa kuin minulla tästä cosplay/anime/mangaharrastajien touhuista, koska viimeviikkoisen Animeconin herättämä hämmentävä ihmetys ei ole haihtunut. En siis halua mitään googletettua nettitietoa vaan ihan harrastajan kertomaa.

Keskimäärin harrastus vetää puoleensa nuorempaa porukkaa. Olin jo aikaisemmin muissa coneissa käyneenä tottunut tuohon "hug me" ja "free hugs" - kylttien mereen, jota harrastajat kantavat päällään. Ja siihen kiljuntaan. Muutama vuosi sitten Traconissa näin hätkähdyttävän "free fucks" kyltin eräällä teinitytöllä ja asia jäi vaivaamaan. Tänä vuonna Animeconissa nämä teinitytöt ja -pojat kulkivat etupuolellaan laput "hug me" ja takapuolellaan laput "rape me". Siitäkin keskusteltiin, kuinka monta kertaa oli tullut jo "raiskatuksi".

En itse haluaisi olla järjestämässä tapahtumaa, jossa teinitytöt ja -pojat pyytävät tulla raiskatuiksi. Siksi haluaisin kuulla, mikä tämä juttu oikeastaan on? Tykkään kyllä itsekin animesta ja mangasta, mutta monet jutut tuossa harrastajien kulttuurissa menee kyllä yli hilseen. Katsottaisiinkohan tuollainen lappu jo lieventäväksi asianhaaraksi oikeudessa, jos joku oikeasti raiskattaisiin? :D (Huono vitsi juuh, mutta eivät ole varmaan tuota ajatelleet?)
VentrueCupGraduate

Re: Avaisiko joku manga/anime/cosplay kulttuuria?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 21 Heinä 2012, 17:40

Kait siinä anime/manga fanittamisessa tosifanit hakee sitä otakun leimaa itseensä. Eli tiettyä genreoutoutta. Itse en ole mikään animun harrastaja tai fanittaja, mutta voinen tuossa tutulta parilta kysyä vähän asian laitaa. Tai toinen niistä diggaa anime-osastosta, mutta toinen on enempi sitten turri, mikä on minusta aika hassua. Sitten "ponit" on kanssa yksi ryhmä mitä en kässää! Aikuiset ihmiset tykkäävät uudesta My Little Pony sarjasta, kerää niitä nukkeja ja muutenkin... huh.
saya menjalani kehidupan sebagai Vampir Cyber
http://kronikat.blogspot.com/
http://cradleofrabies.blogspot.com/
Moderoinnit sinisellä fontilla
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Nuurori » 21 Heinä 2012, 23:46

Joo noi poniharrastajat alkaa tuntuun jo vähän patologisilta :D

Ehkä tää rape me ja free fucks -kulttuuri on vaan merkki valmiiksi rappeutuneen moraalin vapautumisesta tekopyhyyden kahleista. Mutta kelläpä tässä nyt hyvin menisi? :P
Nuurori

ViestiKirjoittaja M.Royall_v2.0 » 22 Heinä 2012, 08:48

En oikein usko että ko. ilmiö voi edes täysin aueta meille huomattavasti vanhemmille. Tälläkin foorumilla säännöllisesti kirjoittelevien keski-ikä on sen verran korkeampi, että emme edes pelaa roolipelejä samalla tavalla kuin itseämme 15-20 vuotta nuoremmat pelaavat.

Koska ilmiö tuskin johtaa oikeisiin raiskauksiin (siinä mielessä kuin me ne ymmärräämme) ja enkä ehkä välttämättä oikeasti välitä tietää mistä ilmiö johtuu en asialla päätäni vaivaa. Samaan asiaan liittyen en myöskään ymmärrä mikä on rape face ilmiö, mutta toisaalta on monta asiaa jotka minä tiedän ja joita itseäni nuoremmat eivät kykene käsittämään.

Lapsiin kohdistuu seksuaalistaväkivaltaa ilman noita nippo-kulttuurin ilmiöitäkin, jo pelskästään valtauskonnon taholta enemmän ja silti suviseuratkin sallitaan ja loppujen lopuksi jokainen vastaa itsestään.
http://www.youtube.com/watch?v=lVnWOUR7NQE&feature=BFa&list=FLCK2RvTq64An-4PC1i2WjPA
M.Royall_v2.0

ViestiKirjoittaja Khemsa » 01 Elo 2012, 05:54

Jokaikisellä ikäpolvella on ollut ne omat juttunsa. Jos noi ihmetyttää ja paheksuttaa niin se vain tarkoittaa että olette virallisesti kalkkiksia. :wink:

Melkein kaiken mä siedän mutta bronit sais lähettää liimatehtaalle. :x
Khemsa

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 01 Elo 2012, 06:15

En usko, että nämä kakarat tajuaa sen raiskaamistekstin sellaisena, mitä raiskaus nyt oikeasti on. Tuskin kukaan tervejärkinen sitä oikeasti haluaisi. Varsinkaan tuollaiset fanitytöt. Oliskos tätä fanittaneet: Please rape me! - leffa tai sarja.

Minun nahkarotsini selkälippu julistaa "dead girls don't say no", Enkä ole nekrofiili. Tuo tosin ei ole animua, vaan Cradle Of Filthiä. On hevipaidoissakin välillä aika raflaavia tekstejä.

Kuva
saya menjalani kehidupan sebagai Vampir Cyber
http://kronikat.blogspot.com/
http://cradleofrabies.blogspot.com/
Moderoinnit sinisellä fontilla
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Paluu Erittäin yleistä