Eniten olen pelannut...

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

Eniten olen pelannut...

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 17 Touko 2010, 18:52

Täällä on jo keskusteltu suosikeista ja inhokeista, mutta aina ei omissa peleissä tule pelattua niitä lempparijuttuja. Aloinkin miettiä, millaisia hahmoja ja pelejä on tullut eniten wodattua. Muut, listatkaa tekin toisten pällisteltäväksi :) Lisää listattavia aiheita voi myös laittaa, minä nyt laitoin niitä joita muistin.

- Peli. Eniten on tullut wodattua VtM:a. MtAs ei jää kauaksi taakse. Vampire Dark Ages saattanee tulla kolmantena, mutta ihan takuuseen en mene.

- Klaani. Jos lasken pelattujen hahmojen lukumäärän mukaan, niin olen pelannut eniten Gangrelia (!). Jos taas lasken ajallisesti, niin olen pelannut eniten Tremereä (nämä kamppikset siis ovat kestäneet pitkään, jopa kolme vuotta).

- Kansallisuus ja rotu. Tämä on vaikea, sillä vaikka pelaamme aika usein jenkkilässä, hahmoni harvemmin ovat syntyperäisiä. Euroopassa pelaamamme pelit ovat lisääntyneet hurjasti ja silloin tavallisimmin teen paikallisen hahmon. Äkkiseltään ajateltuna voi olla, että olen pelannut eniten venäläisiä, saksalaisia tai espanjalaisia. Afrikanamerikkalaista olen pelannut vain kerran.

- Uskonto. Harvemmin peleissä tämä nousee suureen rooliin, mutta määrittelen hahmoni uskonnon silti aina. Eniten olen pelannut katolilaisia, mikä maailman uskontotilannetta ajatellen onkin realistista (ja hahmojeni eurooppalaisia taustoja ajatellen). Juutalaiset hahmot (sen enempää alalajeihin menemättä) jäävät vain nippa nappa katolilaisten kakkoseksi. Ortodoksit (kristityt) ovat kolmantena. Tämä tulee luonnollisesti siitä, että olen pelannut niin paljon venäläisiä. (Jos jaottelisin juutalaiset tarkemmin, niin siinäkin tapauksessa ortodoksit jäisivät vasta kolmanneksi).

- Sukupuoli. Olen pelannut eniten miehiä. Tässä on melko valtava ero, sillä naispuolisia WoD hahmoja olen pelannut vain kaksi kertaa. Tosin ihan kamalan montaa hahmoa en olekaan pelannut. Vampiressa tapaamme heittää hahmon sukupuolen nopalla korostaaksemme jo luontivaiheessa vampyyrien sukupuolettomuutta.

- Ikä. Tuppaan pelaamaan joko keski-ikäisiä hahmoja tai sitten teinejä tai vanhuksia. Keski-ikäiset ovat kyllä eniten pelattuja.

- Henkinen vs. fyysinen. Lähes aina henkinen. Hahmoni ovat korkeasti koulutettuja ja enemmän ajatteluun ja pohdintaan taipuvaisia kuin mitään tankkeja. Fyysiset kyvyt jäävät siis lähes poikkeuksetta kolmanneksi hahmonluonnissa.

- Aikakausi. Olemme pelanneet eniten 1900-2000 lukuja, eli modernia aikaa. Lasken tosin siis mukaan myös 1900-luvun alkupuolelle sijoittuneet kamppikset.

Hmm... nyt ei heti tule muuta mieleen. Tämä lista auttaa myös seuraavaa hahmoa luodessa. Voi koettaa tehdä jonkun hahmon, joka on itselle vieras :)
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Re: Eniten olen pelannut...

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 17 Touko 2010, 20:27

- Peli. Vampire: the Masqueradea ehdottomasti eniten. Kakkosena Vampire: the Dark Ages.

- Klaani. Hahmoja on ollut melko useita, määrällisesti nyt äkkiä muistettuna Ventrue x2, ajallistesti Nosferatu DA:ssa.

- Kansallisuus ja rotu. V:tM useimmiten Amerikkalaisia, mutta parissa kampanjassa on pyöritty Espanjassa. Dark Agesissa Italia/Rooma ainakin.

- Uskonto. Ei ole vielä tullut eteen sen enempää.

- Sukupuoli. Miehiä.

- Ikä. 20-30. Aika pitkälti oman ikäisiä +2-5 vuotta hahmot noin yleensä olleet.

- Henkinen vs. fyysinen. Taitaa mennä aika tasan. Ehkä enemmän menee sinne jokapaikan höylä -osastolle ominaisuuksiltaan, mutta taitaa useimmin kallistua sinne henkiseen puoleen. Naamaa pitää olla myös ;)

- Aikakausi. Eniten modernia, jotain ~2000-lukua, fiktiivistä sellaista. Kakkosena tietysti keskiaika. Roomaan, Victoriaaniin, villiin länteen jne. en ole valitettavasti koskenut koskaan.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 17 Touko 2010, 20:51

Thaumiel_Nerub kirjoitti:- Naamaa pitää olla myös ;)

Aha, uusi!

- Ulkonäkö. Itse pelaan tavallisimmin "average joe" hahmoja, eli ulkonäöltään ihan normaaleja, jopa vaatimattomia hahmoja. Hahmot voivat olla hiukan mahakkaita tai sitten narukäsiä johtuen jo siitäkin, että ovat niitä ajattelijatyyppejä eivätkä paljon ole salilla viihtyneet. Joskus olen pelannut jopa rujoa hahmoa (teinipoika, joka oli saanut aikanaan 3. asteen palovammoja pitkin kehoa ja naamaa).

Tämä muuten on ainoa hahmoon liittyvä asia, jota olen kohdallani alkanut analysoimaan. Karsastan hyvännäköisiä (ja sen tiedostavia) hahmoja myös npc riveissä. Luulen tämän johtuvan siitä, että olen nuorempana sairastanut syömishäiriötä. Olen koko loppuelämäkseni saanut tarpeekseni ulkonäkökeskeisyydestä. (Tosin loppupeleissähän ulkonäöllä on hyvin pieni osa syömishäiriöiden todellisessa syyssä).
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 17 Touko 2010, 20:54

VentrueCupFinalist kirjoitti:
Thaumiel_Nerub kirjoitti:- Naamaa pitää olla myös ;)

Aha, uusi!

Oho, tarkoitin kylläkin naamalla sosiaalisia kykyjä. Eli älykkyys vai fysiikka vai "naama" :D Kuitenkin, ulkonäkö on hyvä lisäys.

- Ulkonäkö. Aika monenlaista tallaajaa susirumasta Nosferatusta komeaan siloiteltuun Ventrueen. Mitään keskiarvoa tai kaavaa en omien hahmojen ulkonäölle osaa löytää. On ollut nuorta punkkaria, siloteltua Ventrueta, komeaa ja coolia, rumaa ja löyhkäävää... Aika laidasta laitaan.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Paluu White Wolf