Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 15 Tammi 2011, 22:35

Hei!

Changeling: the Lost kronikkani loppui reilun vuoden pelaamisen jälkeen. Kirjoittelen tässä parhaillaan Vampire: the Requiem kronikkaa, mutta samalla tekisi mieli vetää vähän jotain tavallisesta poikkeavampaa. Ei nyt ihan mitään puhdasta Survival Horror meininkiä, mutta jotain siihen suuntaan kuitenkin. Katselin tuon Torstaina Maikkarilta tulleen "Hills Have Eyes" leffan, ja jotain sellaista haluaisin, mutta enemmän mystiikkaa ja edes vähän sosiaalista kanssakäyntiä.

Jotain ideoita, joita olen saanut päähäni:

Keskellä USA:n maita ja mantuja on hylätty motari, jonka valot palavat edelleen. Ongelma vaan on, että kun yö laskeutuu ja lamput syttyvät, virta joka niissä paukkuu ei tunnu olevan ihan tavallista sähköä. Syvällä keskilännessä on paikka, johon johdetaan jotain ihan muuta kuin sähköä, ja siellä syntyy hirviöitä.

Kun kaivos suljettiin kannattomana ja sen viereen rakennettu tehdas suljettiin, kaupunki menetti elinvoimansa. Se oli suuren surun ja tuskan aikaa, ja tästä valtavasta tunteiden purkauksesta syntyi jotain epätavallista. Miksikö? Kenties se kutsui demonisen entiteetin (think Exorcist, not D&D) tai herätti luonnonhengen vuosikymmenien horroksesta. Mitä ikinä tapahtuikin kaupungin muutokset ajoivat tämän entiteetin ruokkimaan yleistä ilmapiiriä. Valtaosa ihmisistä lähti, mutta pieni osa jäi. Ja nyt kaupungista on jäljellä suljettu kaivos, ruostunut tehdas ja hylättyjen talojen & kauppojen rivi pääkadun varrella. Kaupungin ihmisissä kasvaa jokin, joka ei ole syöpä. Se on jotain, joka haluaa ravintoa ja vierailijat kelpaavat todella hyvin.

Pitkän ja varjoisan motarin päässä on tunneli, jonka valot eivät ole palaneet enää vuosikymmeniin. Eivät enää sen jälkeen, kun uusi supermotari rakennettiin sata kilsaa pohjoiseen ja valtio hylkäsi tämän tien. Lukuisat ihmiset vuosien varrella ovat kuitenkin ajaneet turhan kovaa vauhtia tähän tunneliin, luottavaisin mielin ja kuolleet. Nyt tunneli on hautausmaa, josta kukaan ei tiedä. Eikä kukaan varsinkaan tiedä, että kaikki tämä kuolema on heikentänyt rajaa elämän ja kuoleman välillä. Portti ei ole aina auki, mutta silloin kun vastaan sattuu tarpeeksi varomaton ja elinvoimainen henkilö hän katoaa - autoineen kaikkineen - tunneliin. Kunnes hänen romutettu autonsa ja runnellut jäänteensä ilmastuvat vuoden ja yhden päivän päästä tunnelin hautuumaalle.

Okei! Kommentteja? Ehdotuksia? Ideoita? Antaa tulla!
Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Nuurori » 16 Tammi 2011, 17:42

"Silloin tällöin autoilija ajaa tunnelin toisesta päästä ulos vasta vuosien päästä, muuttuneena, vieraana".
Avatar
Nuurori
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 1339
Liittynyt: 07 Loka 2009, 21:44

Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 16 Tammi 2011, 19:55

Koko tieverkostolle ei pidä mennä. Ainakaan pimeään aikaan. Sieltä ei löydä ulos ja voi joutua aikalimboon. (Dark Country).

Myös vakio poliisipysäytys, kaikki putkaan virumaan Stephen Kingin Desperationin tyyliin.

Tuo tunneli-idea on hyvä, mutta miten sitä käyttää pelissä? Pelaajat ovat teinejä, jotka haluavat nähdä tämän urbaanin legendan paikan vai saako joku idean käyttää oikoreittiä (mikä on aina hyvä). Ehkä road tripillä olevat eivät ole paikallisia ja ovat eksyneet. Huoltis neuvoo tien (Hills have eyes tyyliin) tunneliin. Tunneli on muinaisen jumalan koti, ja huoltis "palvoo" tätä jumalaa uhrilahjoin. Tuo jumala voi olla Mythos tyylinen mörkö, tai sitten ihan vain joku outo mutanttidinosaurus.

Tsekkaa googlesta useita eri urbaaneja legendoja kannibaali albiinoista (http://terribleminds.com/ramble/2010/07 ... -mountain/). Esim Unexplained Mysteriesin foorumilta löytyy. "Real life" Hills have eyes jenkeissä.

Myös syrjäiset kyläyhteisöt rokkaa. Population 436 hyvä esimerkki.

Ajattelitko mitä systeemiä käyttää? Valitusta systeemistä kun voi saada myös inspistä. WoD mortalsia, CoC ilman Mythosta, kenties Unisys?
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 16 Tammi 2011, 21:22

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Koko tieverkostolle ei pidä mennä. Ainakaan pimeään aikaan. Sieltä ei löydä ulos ja voi joutua aikalimboon. (Dark Country). Ajattelitko mitä systeemiä käyttää? Valitusta systeemistä kun voi saada myös inspistä. WoD mortalsia, CoC ilman Mythosta, kenties Unisys?


Vedän tämän minikampanjan käyttäen Promethean: the Createdia. Siinä on myös päällimmäinen syy sille, miksi pelaajat eivät vain käytä yhtä monesta supermotarista, jotka ovat todellisuudessa korvanneet Jenkkilässä aikaisemmin rakennetun motariverkoston. Ei ole hirveän viihdyttävää ajaa 80 mailia tunnissa rekkojen, henkilöautojen ja vastaavien seassa, kun Disquiet iskee kanssamatkustajien niskaan. Ja siitähän se soppa vasta syntyykin, kun supermotareilta ei tosissaan pääse ihan tuosta vaan pois. Ei oikein voi hidastaa vauhtia. Ei voi muuta kuin ajaa eteenpäin ja toivoa, että seuraavan kuuden tunnin sisällä vastaan tulee joku risteys, josta pääsee pois. Eli tämän vuoksi pelaajahahmoilla on käytössään wolkkari mallia paku (neljä matkustajaa tarvitsee tilaa ja tavaraa), ja teiksi on valittu ne valtion (ja lähes kaikkien muiden) hylkäämät vanhat motarit.

Kiehtovuutta lisää myös Jenkkien tahto keskittää asuminen megakaupunkeihin, joissa missä tahansa voi olla reippaasti enemmän populaa, kuin koko Suomen maassa. Teollisuuden siirtyessä ulkomaille jäljelle jää julmetusti "tyhjää tilaa" isojen megakaupunkien välille. Onhan siellä niitä maajusseja, mutta eivät ne välttämättä niin ystävällisiä ole. Puhumattakaan Jenkkien aselainsäädännöstä.

Omistan WoD: Midnight Roads -kirjan, jossa käydään varsin mukavasti läpi juonikuvioita:

- leirintäalueet
- tienvarsiravintolat (diners and restaurants)
- kummituskaupungit
- autohajottamot / autokaatopaikat
- tienvarsilepopaikat

Lisäksi vielä keskustellaan autoista, rekoista, prostituutiosta, liftaamisesta, busseista, junista ja kaikkien suosikista: moottoripyöristä.

Eli matskua on kyllä, mutta toistaiseksi en ole saanut päähäni sitä kuningasideaa, joka kantaisi koko minikampanjan ylitse. On paljon, siis todella paljon, session tai pari pituisia skenaarioita, mutta edes jonkinlainen tarinankaari olisi mukava saada. Ja sen pitäisi olla sellainen, etteivät pelaajat juokse heti ensikontaktin jälkeen kauhuissaan pakoon.

Kiitos tähänastisista ideoista. Täytyy käydä ihmettelemässä lisää :)
Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 17 Tammi 2011, 08:20

Okei, kiitos selvennyksestä. Eli nuo takapajuiset tiet on siis ihan tarkoituksella valittu. Joku unohettu tienpätkä, mitä ei näy kartalla, mutta minkä ruosteinen ja kulunut vanha kyltti osoittaisi, että se oikaisisi huomattavasti matkaa. Tie näyttää autiolta ja sen pinnalle kerääntynyt koskematon autiomaahiekka osoittaa, että siinä saisi ajaa rauhassa ilman pelkoa, että muuta liikennettä on. Järkevä valinta. Autio oikoreitti.

Tuolle tienpätkälle kun menee, se on pitkä. Ei vaikuta oikoreitiltä. Sitä saa ajaa ja ajaa aina vaan syvemmälle. Autiomaahiekkaa on yhä paksumpana kerroksena, kunnes Wolkkari ei enää pääse eteenpäin. Pakko tehdä uukkari, sille eteenpäin ei pääse. Mutta paluu takaisin edelliseen liittymään ei onnistu. Tie jatkuu ja jatkuu ja mailimittari autossa näyttää, että vaikka matkaa on ajettu jo enemmän taaksepäin niin liittymää ei näy. Tie johtaa vain kahteen suuntaan. Eteen, missä se muuttuu kulkukelvottomaksi ja ikuisesti taaksepäin.
Ryhmä on joutunut johonkin unohdetun moottorietien limboon. Siltä ei enää pääse pois takaisin, vaikka kuinka pitkään ajaisi.

Miksi tuo tienpätkä ei ole kartassa? Miksi se on limbo?
Ehkä edessäpäin jos niin pitkälle pääsisi on ollut armeijan salainen tutkimuskohde, missä on tutkimus levähtänyt luoden "kuplan" kaltaisen aikavääristymän. Tutkimuslaitos on keskellä tuota tienpätkää, joten koko tienpätkä on sen vaikutuksen alaisuutena. Ehkä Amerikka on koittanut myös luoda keinotekoisen mustan aukon, mutta se on lähtenyt pois hallinnasta ja on imaissut tienpätkän sisäänsä "toiseen ulottuvuuteen", aikaan ja paikkaan.

Ehkä on pakko vain mennä huonosta tiestä johtuen tutkimuslaitokseen ja sammuttaa mustan aukon generaattori. Tutkimuskeskuksessa voi olla olentoja, jotka joskus ovat olleet ihmisiä. He ovat olleet miljoonia vuosia tuossa mustassa aukossa - limbossa - ja ovat mielenvikaisia kaikista kauhuista ja iättömyydestä mitä ovat eläneet.
Kun generaattorin sammuttaa, musta aukko häviää ja tieltä pääsee pois.

Toinen idis: En muista, olisiko ollut Ray Bradburyn novelli, mutta siinä eräs nainen tiesi oikoreitin. Pitkän matkan pystyi kulkemaan ajassa, mikä oli mahdottoman lyhyt matkaan nähden. Hän otti kyytiin miehen näyttääkseen sen. Ajaessa tie muuttui pimeäksi, vauhti oli hurja ja tuulilasiin alkoi iskeytyä outoja ötököitä.
Eli tuo oikoreitti yhdisti Mythosta ja kait rivien välissä oli jossain toisessa ulottuvuudessa. Ihmiselle tietysti jos CoC maisemissa pelattaisiin SAN ropisisi alaspäin.

Punainen lanka? Kyllähän road tripille eri tapahtumia keksii. Hahmojen pitää kulkea paikasta A paikkaan B USAn halki ja juuri etsiä näitä vaihtoehtoisia reittejä. Mitä "parempi" reitti yksin ja rauhassa matkustamiseen, sitä oudompia sattumuksia siellä on. Ei nämä tiet turhaan ole "hylättyjä", yksinäisiä ja rauhallisia.

Myös hylätyllä tiellä Wolkkari voisi saada Jeeper's Keepersin tyylisen romun uhkaavan näköisen kuorma-auton hännystelijäksi, jonka kuski metsästää ihmisiä syystä tuntemattomasta (koska on Jeeper's Keepers versio 2).
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 17 Tammi 2011, 17:40

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Joku unohettu tienpätkä, mitä ei näy kartalla, mutta minkä ruosteinen ja kulunut vanha kyltti osoittaisi, että se oikaisisi huomattavasti matkaa. Tie näyttää autiolta ja sen pinnalle kerääntynyt koskematon autiomaahiekka osoittaa, että siinä saisi ajaa rauhassa ilman pelkoa, että muuta liikennettä on. Järkevä valinta. Autio oikoreitti.

Tuolle tienpätkälle kun menee, se on pitkä. Ei vaikuta oikoreitiltä. Sitä saa ajaa ja ajaa aina vaan syvemmälle. Autiomaahiekkaa on yhä paksumpana kerroksena, kunnes Wolkkari ei enää pääse eteenpäin. Pakko tehdä uukkari, sille eteenpäin ei pääse. Mutta paluu takaisin edelliseen liittymään ei onnistu. Tie jatkuu ja jatkuu ja mailimittari autossa näyttää, että vaikka matkaa on ajettu jo enemmän taaksepäin niin liittymää ei näy. Tie johtaa vain kahteen suuntaan. Eteen, missä se muuttuu kulkukelvottomaksi ja ikuisesti taaksepäin.
Ryhmä on joutunut johonkin unohdetun moottorietien limboon. Siltä ei enää pääse pois takaisin, vaikka kuinka pitkään ajaisi.

Miksi tuo tienpätkä ei ole kartassa? Miksi se on limbo?
Ehkä edessäpäin jos niin pitkälle pääsisi on ollut armeijan salainen tutkimuskohde, missä on tutkimus levähtänyt luoden "kuplan" kaltaisen aikavääristymän. Tutkimuslaitos on keskellä tuota tienpätkää, joten koko tienpätkä on sen vaikutuksen alaisuutena. Ehkä Amerikka on koittanut myös luoda keinotekoisen mustan aukon, mutta se on lähtenyt pois hallinnasta ja on imaissut tienpätkän sisäänsä "toiseen ulottuvuuteen", aikaan ja paikkaan.

Ehkä on pakko vain mennä huonosta tiestä johtuen tutkimuslaitokseen ja sammuttaa mustan aukon generaattori. Tutkimuskeskuksessa voi olla olentoja, jotka joskus ovat olleet ihmisiä. He ovat olleet miljoonia vuosia tuossa mustassa aukossa - limbossa - ja ovat mielenvikaisia kaikista kauhuista ja iättömyydestä mitä ovat eläneet.
Kun generaattorin sammuttaa, musta aukko häviää ja tieltä pääsee pois.


Tässä on oikeasti jo ideaa. Täytyy vaan vähän pohtia, koska en halua mennä hirveän pitkälle aika-paikka-jatkumon pomppimisen kanssa. Toisin kuin Mage: the Awakening, Promethean ei sovellu hirveän hyvin ulottuvuustieteilylle. Lähinnä sen vuoksi, että pelaajahahmot eivät tosissaan voi tehdä juuri mitään muuta, kuin jatkaa matkaa luottaen siihen, että jotain parempaa on edessä. Heillä ei ole mitään yliluonnollisia voimia, joilla voisi selvittää mistä tässä kaikessa saattaisi olla kyse. Eli, menee hieman haastavaksi pitää pelaajien kiinnostusta yllä, jos tarjolla on vain kummallista juttua, johon ei oikein pääse tarjotuilla työkaluilla (Promethean voimilla) käsiksi. Sinänsä kyllä Prometheanit pystyvät kulkemaan hyvin pitkiä matkoja vaikka jalan, jos sikseen tulee, mutta pakun hylkäämiselle täytyy olla todella hyvä syy, joka ei tunnu liian pakonomaiselta.

Yhdessä Promethean kirjassa (muistaakseni Saturnine Nights) kuvaillaan ydinvoimallassa syntynyt Promethean, toisessa on klooneja ja peruskirjasta lähtien kuvaillaan pandoralaisia, jotka ovat Prometheanien luovan työn (ihmisyyteen pääsee, vain luomalla uuden Prometheanin) potentiaalinen sivutuote. Eli, kaikenlaisia mutaatioita ja vääristyneitä hirviöitä vilisee pelissä todella paljon, minkä vuoksi esimerkiksi idea Jenkkien pystyttämästä tiedelaitoksesta kiehtoo. Ja siinä on samanlaista kaikua, kuin Hills Have Eyes leffan ydinasekokeilualueilla. Tällä kertaa ei vaan tehty satoja kraatereita maahan, vaan yksi todella vinksahtanut virhe, joka herätti yliluonnollisten olentojen huomion.

Joo, alan tykkäämään tästä ideasta yhä enemmän ja enemmän.

Yksi kiehtovista ideoista, joita Promethean sisältää on Azoth ja sen "loimu" (Azothic Radiance). Pandoralaiset voivat aistia Prometheanin läsnäolon, riippuen Prometheaning Azothin voimasta heikoimmillaankin saman rakennuksen sisältä (1), mutta Azothin ollessa voimakkaimmillaan (7+) kokonaisen modernin metropolin alueelta. Tästä tulee idea, että mitä jos valtio saanut käsiinsä Prometheanin. Sanotaan vaikka golemin, koska ne ovat tehty (näennäisesti) kaikkein kestävimmiksi. Valtio testaili tätä olentoa aikansa, kunnes he saivat selville, että Promethean "vuotaa" paria erilaista energiaa jatkuvalla syötöllä. Yksi on tietenkin Disquiet, jonka vuoksi tiedemiehet täytyi viedä tasaisin väliajoin 2 - 3 viikon lomalle, jotta he eivät tulisi hulluiksi. Toinen on Taivaallinen Liekki, eli Azoth itse. Viriteltyään Golemin kanssa aikansa tiedemiehet keksivät tavan kasvattaa Azothia keinotekoisesti ja maksimoida ylitsevuotavan energiamäärän. Eli, toisin sanoen laitetaan energiaa x sisään tietty määrä, annetaan käydä vähän aikaa ja ulos tulee paljon suurempi määrä energiaa.

Homma tuntui toimivan täydellisesti, kunnes eräässä stressitestissä Prometheanin sisäinen reaktori (Azoth) karkasi tiedemiesten käsistä ja siitä seurasi massiivinen räjähdys. Kaikki tiedemiehet kuolivat, vain pieni osa sotalaista saatiin evakuoitua ja koko laitos hylättiin. Päälle kaadettiin sementtiä ja tämän jälkeen valtio unohti koko homman huonona ideana.

Tässä kohtaa kaikki Prometheanit, Pandoralaiset ja muut aistivat tämän valtaisin Azothin purkauksen, mikä luonnollisesti herättää kiinnostusta. Täytyy tietää mitä on tapahtunut? Mitä joku on saanut aikaiseksi? Pandoralaiset lähtivät välittömästi päinvastaiseen suuntaan, kuin tavalliset eläimet, eli suoraan kohti räjähdyksen alkupistettä. Samalla, kun lähellä olleet Promethealaiset vielä muodostivat porukkaa (Throng), joka lähtisi tutkimaan hommaa. Matkalla sinne voisin esitellä kaikenlaisia kiehtovia "lieveoireita", mitä "Azoottinen" räjähdys on aiheuttanut. Voisin pelailla pelottavilla mielikuvilla ja harhakuvilla. Peilejä ja savua ilman näkyvää tulta. Sen jälkeen, kun pelaajaporukka alkaa olla perillä todellinen tilanne alkaa selviämään, kun he tulevat autiomaan (Wasteland) rajalle. Kaiken muun "hauskan" lisäksi luonto vihaa Prometheaneita niin paljon, että maailma heidän ympärillään rappeutuu pikkuhiljaa ja muuttuu todella sietämättömäksi seuraavien kuukausien aikana. Alue, joka on elinvoimainen ja terve muuttuu ensin sairaalloiseksi ja haurastuu. Sen jälkeen luonto ja ihmisen rakennelmat rappeutuvat. Sitten tulee myrskyjä, jollaisia ei luonnossa nähdä. Lopulta jäljellä ei ole enää yhtään mitään. Siinä ei hirveästi betoni pidättele, eikä mitään muukaan ihmisen tuntema materiaali. Prometheanien suhde luontoon tuhoaa kaiken ympäriltä pikkuhiljaa.

Ja sitten loppusilaus: kokeiden uhrina ollut Promethean on edelleen hengissä, mutta kärsimässä suurtaa tuskaa (Torment). Olettaen, että he pääsevät kaikkien Pandoralaisten, ja vastaavien sekasikiöiden, ohitse: päästävätkö pelaajahahmot Golemin tuskistaan? Vai pakottavatko he tämän olennon jakamaan kaiken mitä tiedemiehet tekivät? Mitä he ovat valmiit tekemään tullakseen jälleen ihmisiksi ja takoakseen Azothin Taivaallisessa Tulessa itselleen ihmisen sielun? Mitä voimakkaampi Azoth sen helpompaa se on, joten kysymys ei ole mitenkään triviaali. Pelimekaanisesti ottaen Azoth 5 - 7 antaa +1 noppaa ja Azoth 8+ antaa +2 noppaa heittoon, jolla testataan pystyykö Promethean takomaan itselleen ihmisen sielun ja jättämään hirviön elämän taakseen. Ei välttämättä kuulosta paljolta, mutta kyllä se on merkittävä etu. Bonuksia ei nimittäin hirveästi muuten saa.
Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 17 Tammi 2011, 18:33

Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 17 Tammi 2011, 20:43

Mukava lukea tuosta kehittyneestä idiksestä. Samalla sai rutkasti tietoa myös Prometheanista. Taidat lähteä webbi-johtamaan tuota, linkin takaa ilmeisesti PbP tyyliin?
Vaikuttaa jeespoksilta tuo. Itsellä ei ole Prometheanin mekaniikasta tai olemuksesta tietoa, eli ideointi on ollut tuollaista melko geneeristä.
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 19 Tammi 2011, 13:52

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Mukava lukea tuosta kehittyneestä idiksestä. Samalla sai rutkasti tietoa myös Prometheanista. Taidat lähteä webbi-johtamaan tuota, linkin takaa ilmeisesti PbP tyyliin?


Joo PbP tuosta tulee. Foorumi on jo tiedossa, mutta täytyy kultivoida vaihto, jotta ei tule vahinkoja.

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Vaikuttaa jeespoksilta tuo. Itsellä ei ole Prometheanin mekaniikasta tai olemuksesta tietoa, eli ideointi on ollut tuollaista melko geneeristä.


Geneerinen ideointi on mielestäni mitä parhainta ruokaa kampanjan "punaisen langan" ideoinnille. Jos lähtee käsittelemään asiaa liian läheltä pelimateriaalia lopputulos on kokemuksieni mukaan yleensä geneeristä puppua. Jos sen sijaan yleisemmällä tasolla käytävän keskustelun lopputuloksena syntyy idea, jonka voi toteuttaa riippumatta pelimateriaalista, lopputulos on yleensä paljon parempi.
Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 19 Tammi 2011, 14:08

Tuo on totta, mitä sanoit geneerisestä ideoinnista ilman välttämättä tietoa systeemistä tai mihin peliin niitä ideoita haetaan. Voi tulla uutta näkökantaa ja erilainen peli mitä ko. setting yleensä kirvoittaisi.
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Telperion » 28 Tammi 2011, 19:16

Sain juuri sikamaisen-ilkeän-päheän idean, joka pitää kronikan kasassa alkuhässäkän jälkeen.
Yksi kronikan kantavista arvoituksista on: mitä sille poloiselle Prometheanille tapahtui, joka meni "poks" ja aloitti koko rulianssin? Riippuen vähän siitä millä tahdilla porukka siirtyy suoraan kohti valtion salaista Promethean energialaitosta he saattavat saapua paikalle jo muutamaa tuntia tapahtumien jälkeen. Voin kyllä hidastuttaa tätä sen verran, että aikaa palaa vähän kauemmin tarkan sijainnin löytämiseen. Sellainen vuorokausi olisi varmaan aika optimi.

Vaan sitten, kun Promethean pelaajaporukka on paikanpäällä he huomaavat, että pitäisi alkaa kaivelemaan isoa läjää Pyrosta säteilevää betonia ja terästä. Ei sellainen ihan tuosta vaan luonnistu, vaikka kuinka supervahva on. No, siis nWoD Promethean supervahva, ei DC Comics Superman supervahva. Hommaan tarvitaan työvälineitä. Kun tämä paljastuu pelaajille he todennäköisesti toteavat, että lähitienoilta ei löydy mitään hyödyllistä ja haluavat lähteä lähimpään isompaan kaupunkiin "lainaamaan" tarvittavia kaivin- ja maansiirtolaitteita. Tämä ei kuitenkaan sovi minulle, koska haluan pitää koko pelin suhteellisen pienellä alueella ja Survival Horrorin meiningissä vielä mielellään resurssit aika suppeina. Sen mitä maastosta ja läheisestä kylästä saa irti saa käyttää, mutta ei sitten juuri muuta.

Sitten minulle välähti kiero idea: mitäs valtion salaisia testiasteella olevia energialaitoksia seuraavat agentit tekevät, kun yksi heidän lapsistaan menee isolla tavalla "poks"? Noh, he lähettävät muutaman erikoiskoulutuksen saaneen MIBin ja kansalliskaartia paikalle. Vuorokaudessa kylä ja energialaitoksen läheinen alue pitäisi olla täys-saarrossa. Sieltä ei saa tulla ulos, koska siellä on tapahtunut katastrofi, joten kansalliskaartilaisilla on oikeus varoittaa ensin ja ampua sitten seulaksi. MIBit puolestaan menevät ja alkavat tutkia tilannetta mahdollisimman nopeasti, eli eivät ihan heti ensimmäisen vuorokauden aikana ehdi perille. Tämä antaa pelaajahahmoille aikaa pohtia ja ihmetellä ennen kuin ruskea kuona-aine osuu tuulettimeen.

Näin pelaajahahmot saadaan saarroksiin ja he eivät pääse "pelialueelta" pois ihan tuosta noin vaan :)

Ajatuksia, kommentteja, ehdotuksia???
Telperion
 
Viestit: 384
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 08:49

Re: Ehdotuksia Road Trip tyyliseen minikampanjaan

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 29 Tammi 2011, 20:48

Tuo olisi sellainen oh shit tilanne, varsinkin kun pelaajat tajuavat olevansa täyssaarrossa ja keskellä sitä kaaoksen lähdettä. Aika radikaalia, mutta ainakin on tekemistä pelissä.
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo


Paluu White Wolf

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php