Vampire Translation Guide

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 12 Helmi 2011, 12:32

Have you always wanted to include the Ravnos into your Requiem game? Or perhaps the Invictus into your Masquerade game? This guide will help you translate the feel and core elements from each version of Vampire into the other game system and background.

http://www.white-wolf.com/old-world-of- ... tion-guide

Uutistakin tästä olen laittanut, mutta päivittely kes-tää.

Elikkäs, onkos joku tuon hommannut? Onko pätevä? Hinta ei ainakaan ole paha DriveThrough RPG:ssa, 99 ameriikan senttiä.

Itse ajattelin hankkia, ihan mielenkiinnosta tuotetta kohtaan. Toisaalta, noiden house-ruulaaminen ei varmaan muutenkaan vaikeaa ole...
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Telperion » 12 Helmi 2011, 12:56

Enpä ole ostellut, enkä tule ostelemaan, mutta foorumeilla tietty kuulee yhtä jos toistakin.
Sen mitä olen ymmärtänyt on, että kyseinen dokumentti sisältää jotain perustason ehdotuksia miten näitä kahta peliä voisi sotkea keskenään. Ei mitään maata mullistavaa, mutta toisaalta eipä tuo hintakaan sellainen ole.
Telperion

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 14 Helmi 2011, 14:25

Ei oikein mahdu minun käsityskykyyni, miksi tuosta pitäisi mitään kirjaa olla. Kyllähän pelinjohtajat keksivät vaikka mitä uusia jippoja, salaseuroja, kummallisia vampyyreita, yms. ihan ilman mitään kirjaa. Jos sitten haluaa nimenomaan sen Invictuksen Masqueradeen, niin mihin sitä "käännöskirjaa" tarvitsee? Aika tyhjä idea, en maksaisi tuosta edes senttiä.
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 14 Helmi 2011, 15:25

Sitä minäkin mietin, että vaikka nopanheittoja tarvitaan asioiden ratkaisemiseen eri määriä (kirkkain esimerkki taistelu) kuitenkin perus dicepool on sama, kuten perusmekaniikka (attribute + skill). Ei liene siis kauhean vaikeaa lähteä kääntämään. Ja joku Invictus on fluffia suurimmaksi osaksi, eli...

Kyllä itse silti ajattelin tuon hommata ellen muuten, niin nähdäkseni mitä se sisältää. Ja ideoita ei voi koskaan olla liikaa ihan yleisesti. Ja hinta ei ole paha.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Paluu White Wolf