Werewolf - muuttuminen

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

ViestiKirjoittaja Lycanthrope » 22 Helmi 2011, 12:26

Ehkä tyhmä kysymys mutta sijoitan sen tänne Werewolf-keskusteluun. Kun ihmissusi muuttaa muotoaan, mitä käy vaatteille? Tarkoitan että muuttuvatko ne mukana vai onko old school leffatyyliin ne riisuttava tai revittävä ensin? Joka tarkoittaa sitä että jatkuva muodonmuutos ihmismäisemmistä muodoista suteen ja takaisin aiheuttaa satunnaista nakuilua :)?? Vampiressa (ainakin Requiemissa) Protean-kyvyssä mainitaan erikseen että vaatteet ja omaisuus muuttuvat vampyyrin mukana mutta Werewolfissa asiaa ei tarkemmin selvennetä. Onko asia niin yksinkertainen kuin ajattelen sen olevan?
Lycanthrope
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Marras 2007, 12:10

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 22 Helmi 2011, 12:46

En ole wuhvelia paljon pelannut, mutta muistaakseni Apocalypsessa vaatteet eivät muutu mukana. Wuhvelin muodonmuutoshan ei ole samanlainen juttu kuin vampyyreiden protean.

Joku rituaali niillä oli, jolla vaatteet muuttuivat mukana. Muistan, koska kaverin theurgi-hahmolla oli se. Muuten siis vermeet kannattaa ensin riisua. Eikä niitä henkimaailmaankaan voinut ilman rituaalia viedä. Tosin tästä on jo monta vuotta aikaa, joten joku enemmän wuhvelia pelannut tietänee paremmin.

Forsakenin käytännöstä ei ole mitään tietoa. Jotenkin viksummalta toki kuulostaa, että vaatteet ei muutu mukana.
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
Avatar
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 1480
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 18:11

ViestiKirjoittaja Lycanthrope » 22 Helmi 2011, 13:03

No näin minäkin loogisesti päättelin ja oletin kanssa että vampyyrin protean on enempi sellainen "maaginen" muutos kun taas ihmissudella ikäänkuin fyysinen, näin kankeasti ilmaistuna. Näillä mennään siis!

Sillä vaan ihmettelin kun tuossa Forsakenin demopelissä yksi hahmoista saapuu kohtauspaikalle sutena niin onko sitten muutoksen jälkeen nakuna ja mihin on jemmannut kamansa vai onko se vaan Terminator-tyyliin kauppaan ostaan uudet :D
Lycanthrope
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Marras 2007, 12:10

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 22 Helmi 2011, 16:14

Jommassa kummassa, Apossa tai Forsakenissa muistaakseni on niin, että voi tehdä jonkun rituaalin tms. miten vaatteet pysyvät mukana, tai sulautuvat muutoksessa tai mitä siinä sitten tapahtuu. Toinen mitä muistaisin, että ihmissusilla olisi ns. default-kuteet mitkä säilyvät mukana muutoksessa. Saattaa tosin olla, että höpisen omiani.
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 22 Helmi 2011, 16:36

Lycanthrope kirjoitti:
Sillä vaan ihmettelin kun tuossa Forsakenin demopelissä yksi hahmoista saapuu kohtauspaikalle sutena niin onko sitten muutoksen jälkeen nakuna ja mihin on jemmannut kamansa vai onko se vaan Terminator-tyyliin kauppaan ostaan uudet :D


Jos kyseessä on npc, niin sittenhän voi vaikka päättää, että hahmo osaa sen rituaalin (jos Forsakenissa on se) jolla vaatteet saa mukaan muutokseen ja näin ongelmaa ei ole. Kuulostaa vähän siltä, että seikkailun tekijät eivät ole miettineet asiaa loppuun asti :) Kyseessä ei meinaan varmaankaan ole pelaajan hahmo? Koska tokihan pelaajilla pitää olla vapaus päättää itse, missä muodossa heidän hahmonsa kulkevat, ihan alusta asti :?

Noita Thaumielin mainitsemia "default vaatteita" ei ainakaan Apocalypsessa ole (tsekkasin kirjasta just), mutta ehkä Forsakenissa on, en tiedä. Onhan sitten rituaalin lisäksi muitakin tapoja kuljettaa tavaroitaan. Yhdessä Mage pelissä porukkamme chorister vältteli virkavaltaa eläinhahmoisena ja kuljetti tavaroitaan, myös vaatteitaan, sellaisessa "kylkilaukussa" jonka hihnat pystyi pujottamaan päälle ilman käsiä :) Nokkelat pelaajat kyllä keksivät keinot...
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
Avatar
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 1480
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 18:11

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 22 Helmi 2011, 16:42

Forsakenissa taitaa sitten olla, että "default vaatteet" oli mitkä pelin alussa hahmo on oletettavasti itseen sitonut. Korjatkoon, kenellä tietoa on. Itse en enää ko. kirjaa omista, eli ei voi tarkistaa.

Lycanthrope, ilmeisesti kyseessä siis on Forsaken, mistä kysyt?

Jaoin samalla aiheen keskusteluun wuffeleitten muuttumisesta, sen verran kuitenkin poikkeaa "nimistä".

EDIT: Löytyi! Werewolf: the Forsaken sivu 150:

Rite of Dedication (1-dot)
A werewolf’s body is suffused with Essence, allowing
it to contravene the “laws” of the physical world in
ways science deems impossible. For example, a werewolf
can bodily enter the spirit world or quadruple his mass in
an instant by changing shape. This spirit energy doesn’t
automatically infuse the werewolf’s belongings, though.
Shifting to Dalu almost certainly damages a werewolf’s
clothes, and shifting to any other form destroys them.

By the same token, when a werewolf steps into the spirit
world, his mundane belongings are left behind. This rite
allows a werewolf to ritually tie mundane objects such as
clothing, watches or weapons to his Essence.

When the werewolf shapeshifts, a ritually bound or
“dedicated” item of clothing or equipment shifts to match
his form if feasible, or merges with his flesh. For example,
if a werewolf has dedicated a suit of clothes, a necklace
and a wristwatch, all these objects change in size to suit
his new form when he assumes Dalu. When he shifts to
Gauru, the clothes merge with his flesh, but the wristwatch
and necklace might shift size again. When he takes
Urhan form, the wristwatch also blends with his flesh,
while the necklace might remain.
In addition, all these
objects remain with him when he enters the spirit world,
although the un-dedicated flashlight he carries doesn’t.


Eli Gauru muodossa Werewolf saa karseet bling-bling kellot ja kultakäädyt! Ja näemmä vaatteet repeytyvät tai tuhoutuvat kokonaan muotoa muuttaessa suuremmaksi tai epäinhimillisemmäksi ilman tätä riittiä.
Avatar
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas
 
Viestit: 4630
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 15:38
Paikkakunta: Otamo

ViestiKirjoittaja Lycanthrope » 25 Helmi 2011, 16:31

Kiitoksia vinkeistä! Tsekkasin myös tuon Rite of Dedicationin (en ole noita riittejä niin tarkkaan läpi lukenut). Tämä selventää ja kuten arvelinkin, muutos on fyysinen eli vaatteet ei pysy mukana niinkuin vampyyrien vastaavassa.

Niin siis tuossa demoseikkailussa ei ole kyse EPH:sta vaan kyse on valmishahmosta jolla on tarkoitus pelata. Kroniikka alkaa sillä että 5 hahmoa saapuu kohtauspaikalle ja näistä yksi suden muodossa (oliko nyt sitten juuri se auspice/heimo joka viihtyy siinä muodossa parhaiten). Pisti ihmetyttämään että miten ko. hahmon pitäisi siitä päätyä ihmisten ilmoille ja kommunikoida muiden hahmojen kanssa jos vaatteet ovat jääneet jonnekin. Ehkä tarinan tekijät eivät ole ajatelleet asiaa loppuun asti. :)

Werewolf Apocalypse on itselleni vieraampi. Omistan sen kyllä ja useamman lähdekirjankin joita tuli ihan pilkkahintaan Ebaysta hamstrattua mutta muistaisin Apoa lukiessa että joku siinä tökki pahasti vastaan, jota ei ole Forsakenissa ollut. Osaako joku tiivistetysti kiteyttää Forsakenin ja Apocalypsen eron? Apossa taisivat olla jotain luonnonsuojelijoita hukat näin kärjistettynä 8)

Edit: Thaumiel, niin siis juuri Forsakenista oli kyse!
Lycanthrope
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Marras 2007, 12:10

Re:

ViestiKirjoittaja Snowtiger » 27 Heinä 2012, 20:57

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Eli Gauru muodossa Werewolf saa karseet bling-bling kellot ja kultakäädyt!


Ei näin. Epäilenpä että yksinkertainen pikkuriipus tai kaulaketju ei kasva Mr. T-tyyliseksi kasaksi käätyjä, vaan lähinnä pitenee, ettei katkeaisi tai puristuisi kaukan ympärille. Sama kellon suhteen, ranneke laajenee sopimaan ranteen ympärille, mutta itse kello ei muuta muotoaan. Eli siis korut ja kellot muuntuvat muodon mukaan, mutta eivät vaihdu toisiksi koruiksi.
"Tulehan tänne, senkin ylikasvanut kisumirri, niin halkaisen kallosi kuin simatynnyrin!"
- Thorin Kegsplitter (Male Dwarf Fighter 12 @ NWN1)
Avatar
Snowtiger
 
Viestit: 217
Liittynyt: 27 Kesä 2007, 14:55


Paluu White Wolf

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php