VtM 20v juhlajulkaisu White Wolfilta

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 11 Touko 2011, 13:49

Tein tästä uutisen, mutta koska se ei koskaan päätynyt näkyville asti (hukkuiko bittiavaruuteen?) niin teen sitten topicin. Uutenen kun menettää uutisarvonsa, jos se tulee julki kuukausia liian myöhään.

Kuten otsikkokin sanoo, White Wolf julkaisee tänä syksynä Vampire the Masqueraden 20v juhlajulkaisun. Fanikunta saa vaikuttaa voimakkaasti teoksen syntyyn, joten ennakkoarviolta 400+ sivua sisältävä teos on vahvasti (kovaäänisimpien) fanien käsialaa. Ainakin se tulee pitämään sisällään kaikki VtM:n historiassa ikinä julkaistut diciplinet ja klaanit bloodlineineen.

Luin asiasta ensimmäisen kerran aprillipäivänä ja luulin, että kyseessä on pila. Ilmeisesti asiassa ollaan kuitenkin ihan vakavalla naamalla liikkeellä. Uutinen lienee iloinen niille, joilta on jäänyt mielestään aikoinaan jotain oleellista VtM matskua hankkimatta. Lisäksi se voi olla miellyttävä uutinen niille, jotka varsinaisen VtM kultakauden aikaan olivat liian nuoria pelaamaan kyseistä peliä, mutta jotka ovat kuulleet siitä paljon. Miten paljon jutut tulevat muuttumaan vinhan kehitysprosessin aikana, jää nähtäväksi.

Suureellisesti teos ainakin aiotaan tuoda julkisuuteen Grand Masqueradessa. Juhlavuosi 20 on laskettu vuodesta 1991, luonnollisesti. Hyvä kuitenkin muistaa, että White Wolf lopetti pelisarjan tekemisen vuonna 2004, eli viimeiset 7 vuotta on lypsetty fanien aktiivisuudesta. Melko tylyä. En minä ainakaan ole pelaillut tähän päivään asti VtM:a siksi, että pitäisin pelin elossa, jotta se voisi juhlia 20v synttäreitään :lol: Ilmeisesti VtM:lle kävi Blood Bowlit...

Lue lisää: http://vampirethemasquerade.com/
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
"I, at any rate, am convinced that He (God) does not throw dice."
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 11 Touko 2011, 14:03

Tuo on sellainen, että jos vain järkevästi saataville tulee, niin ostan. En ole ollut White Wolfin pulkassa alusta asti mukana, mutta kun siihen tutustuin, niin suosikiksi nousi. Enemmän ehkä pelikäytössä olisi tuo Masquerade Revised, tuo lueskeltavaksi ja hyllylle referoitavaksi.

Onhan siinä sekin, että minulle ei ole ollut White Wolfilta mitään ostettavaa varsinaisesti. On se kiva saada jotain, mihin rahansa laittaa. Käytettynä joutunut noita hommaamaan.

Toivottavasti tuo juhlajulkaisu vain olisi uskollinen vanhalle. Mielellään kyllä näkisin vanhaa tai vanhahtavaa taidetta siinä... Vaikka osittain kamalaa onkin ollut. Tuo nWoDin taide vain on jotenkin... geneeristä.

Mitenköhän tuo mahtaa mennä levikkiin? En usko, että vain Grand Masqueradessa myytävä kuten jotkut RPG.netissä ovat olettaneet. Mutta mahtaako Suomeen asti eksyä? Onko limited painosmäärä?

Hyvä kuitenkin muistaa, että White Wolf lopetti pelisarjan tekemisen vuonna 2004, eli viimeiset 7 vuotta on lypsetty fanien aktiivisuudesta. Melko tylyä. En minä ainakaan ole pelaillut tähän päivään asti VtM:a siksi, että pitäisin pelin elossa, jotta se voisi juhlia 20v synttäreitään Ilmeisesti VtM:lle kävi Blood Bowlit...

Tätä nyt en tajua millään, vaikka kuinka päätä kääntelisin. Miten viimeiset 7 vuotta on lypsetty fanien aktiivisuudesta, kun ei ole ollut mitään mitä lypsää? En minäkään ole pelannut peliä "palkinnon" toivossa, vaan siksi kun olen siitä tykännyt. Mikä siis 20v juhlaedikan painamisessa on "tylyä"? Se, että V:tM täyttää 20 vuotta? Se, että ihmiset diggaa sitä vielä, vaikkei sitä ole edes valmistettu ja poissa painosta ollut? Ja tuollainen fanien muistaminen on aina kivaa (varsinkin kun mielestäni fanit ovat saaneet vaikuttaa juhlajulkaisun sisältöön). Jos joku taas alkaa nurista "White Wolf rahastaa baaw" rainaa, niin ei ole pakko ostaa :) Onhan Star Warsistakin (osat 4-6) sen miljoona ja yksi VHS-, DVD-, Blueray-, Limited Edition-, Collector's Edition-, Director's Cut-, Gold- boxia olemassa ;)

Niin paljon on ollut maailmalla porua siitä, kun oWoDia ei enää ole ja joku nWoD tuli tilalle. Annetaan yleisölle sitä mitä yleisö haluaa :) Kakkukahvien kera.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Re: VtM 20v juhlajulkaisu White Wolfilta

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 11 Touko 2011, 15:00

Thaumiel_Nerub kirjoitti:
Tätä nyt en tajua millään, vaikka kuinka päätä kääntelisin. Miten viimeiset 7 vuotta on lypsetty fanien aktiivisuudesta, kun ei ole ollut mitään mitä lypsää? En minäkään ole pelannut peliä "palkinnon" toivossa, vaan siksi kun olen siitä tykännyt. Mikä siis 20v juhlaedikan painamisessa on "tylyä"? Se, että V:tM täyttää 20 vuotta? Se, että ihmiset diggaa sitä vielä, vaikkei sitä ole edes valmistettu ja poissa painosta ollut?

Tyhmä ei ole se joka rahastaa vaan se joka maksaa. Minä en ole mollannut WW:n rahastustoimintaa. Epäeettiseksi olen sitä kylläkin sanonut. Koskee siis tuota käytäntöä, jossa fanit tuottavat materiaalia jota sitten itse ostavat.

Mutta mielestäni ei voida juhlia jonkun tuotteen 20v taivalta, jos tuote on tuottajan taholta tapettu seitsemän vuotta aikaisemmin. VtM on ilmiönä 20 vuotta vanha, mutta viimeiset 7 vuotta ovat menneet täysin ilman White Wolfin "valvontaa". Pidän tylynä sitä, että tuotteen (tai ilmiön) eteen ei ole tehty mitään ja sitten huomataan että kas, tämähän elää ja voi hyvin. Vähän kun dumppaisi lapsensa teini-iässä yhteiskunnalle ja katsoisi seitsemän vuoden päästä josko sen ylppäreissä voisi ottaa krediitit ällistä itselleen :P
Vinculum 15.3.2008
Se on tyhmä joka haukkuu toista (päiväkotiviisaus, josta aikuisilla olisi opittavaa)
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Re: VtM 20v juhlajulkaisu White Wolfilta

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 11 Touko 2011, 15:28

Sama se minulle on :) Itse tuotetta odotan. Omaan makuuni kun uutta ostettavaa on ollut aika vähän, ja käytetyillä "kirppisropeilla" olen pärjännyt. Onhan V:tM elänyt netissä hyvin vaikkei virallisesti ole tuotettukaan. Silti pitää muistaa, että WW:n peli se on. Virallisesti tosin 20-vuotisjuhlasta ei ole kyse, sillä niin kauaa V:tM ei kestänyt ennen kuin se virallisesti lopetettiin.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 04 Marras 2011, 14:05

Joku täältä hankkinut jo? Kommentteja? Arvostelu olisi +10. Itse odotan print on demandia ja ehkä sitten DriveThrulle tilaus.
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja MikkoLeho » 07 Marras 2011, 20:55

Oma kopioni on ilmeisesti postissa, white wolfin verkkokauppa on tukossa ja tilausten tiloja ei ole päivitetty. Saa nähdä jääkö tullin haaviin...

Sen verran osaan kuitenkin jo sanoa DrivethruRPG:sta saamani ilmaisen kopion perusteella, että tuskin tulen koskaan pelaamaan tätä laitosta. Säänöt ovat vielä huonommat kuin muistin eikä kaikkien mahdollisten klaanien ymppääminen yhteen kirjaan ollut välttämättä se paras ratkaisu. Nostalgianälkään tuo sentään kelpaa.
MikkoLeho

ViestiKirjoittaja VentrueCupFinalist » 13 Marras 2011, 14:24

Eipä ole minunkaan alun negatiivinen asenteeni tätä laitosta kohtaan muuttunut nyt, kun olen ottanut siitä enemmän selvää. En aio hankkia, minulla on jo kaikki haluamani oWoD kirjat.

Klaanit ja diciplinet eivät mielestäni ole se oWoDin helmi, mutta jos jollekin ne ovat, niin ehkä sitten tämä kirjanen on onnen täyttymys. Nolot goottivaatekaupan mainokset välissä eivät ainakaan lisää kiinnostustani kirjaa kohtaan...
Vinculum 15.3.2008
-Albert Einstein
VentrueCupFinalist
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja MikkoLeho » 18 Marras 2011, 17:10

Kirja tuli sitten eilen postista (säkissä!). Täytyy sanoa, että kyseessä on hienoin käpistelemäni roolipelikirja ja miksei samalla myös yleisesti kirja. Mustat, kohokuvioidut nahkakannet, sivujen reunat hopeisen kiiltäviä, painolaatu erinomaista, paperi laadukasta jne. Kyllä tuo kelpaa hyvin juhlistamaan 20 vuotta VtM:a.
MikkoLeho

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 18 Marras 2011, 19:33

Mistä tilasit ja mitä maksoi? *drool*
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

ViestiKirjoittaja MikkoLeho » 20 Marras 2011, 20:19

Ennakkotilasin tuon kesäkuussa, jolloin oli vielä mahdollista yleensäkään tilata tuota nahkakantista versiota. Kaikki tulevat painoksethan tulevat olemaan PoD-versioita ilman sen kummempia krumeluureja. Vedin tänään SW-skenaarion ja pääsin esittelemään painotuotetta, josta peliporukka oli melko vaikuttunut. Kysyttäessä sisällöstä minun täytyi todeta sen olevan samaa vanhaa settiä. Otin pari kuvaa kännykän kameralla:

Kuva

Kuva
MikkoLeho

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 21 Marras 2011, 07:19

On kyllä ainakin hienon näköinen. Minulla olisi ongelma tuon kanssa, että tuskin käyttöön menisi vaan koristeeksi :)
Thaumiel_Nerub
Lich ruhtinas
Lich ruhtinas

Paluu White Wolf