Vampire: klaanin heikkouksien pelaaminen

White Wolfin peleille oma foorumi.
World of Darkness, Exalted ja muut firman tuotokset.

Valvojat: Thaumiel_Nerub, Behell, Locku

Vampire: klaanin heikkouksien pelaaminen

ViestiKirjoittaja VentrueCupGraduate » 21 Elo 2013, 11:23

Aloitinpas uuden aiheen.
Vampiressa, sekä Masqueradessa että Requiemissa, on jokaisella klaanilla jokin heikkoutensa. Jokainen pystyy äkkiä huomaamaan, että nämä eivät ole tasapainossa. Se saattaisi aiheuttaa harmistumista, mikäli pj noudattaisi sääntöjä pilkulleen. Meidän porukassamme on heikkoudet aina roolipelattu, eikä oikeastaan koskaan käytetty noppaheittoja/penaltyja. Mutta miten muilla?

On tiettyjä klaaneja joilla heikkoudet näkyvät selvästi, eikä niitä varsinaisesti tarvitse pelata. Nosferatu (VtM) on tietenkin selvin esimerkki. Myös Ventrue (VtM), Gangrel (VtM) ja Tzimisce (VtM) ovat helppoja heikkouspelattavia. Toreador on melko haastava, mutta meillä senkin roolipelaaminen on sujunut mielestäni mukavasti. Esimerkiksi Toreador-hahmoa ei koskaan päästetä viemään tärkeää viestiä, sillä hahmo saatta unohtaa asian kesken matkan huomatessaan jotain itselleen kiinnostavaa. Brujah on vähän saman lainen tapaus. Hahmo voi olla vaikka miten diplomaattinen ja viehättävä, mutta joissain asioissa häneen vain ei voi luottaa. Toreador antitribu on vähän eri juttu, mutta siinäkin yleensä hahmot ovat hurmioituneet niin täysillä sen hetkiseen sadistiseen toimintaansa, etteivät ole kyenneet osallistumaan päätöksentekoon.

Sitten on klaaneja, joiden heikkoudet ovat pitkälti vahvuuksia. Lasombra (VtM) aiheuttaa aina päänvaivaa pelinjohtajalle. Emme mitenkään painota heikkouksia vaan pidämme ne ylimääräisenä mausteena pelissä. Silti on hankalaa, jos yksi pelaaja aina ottaa hahmon jonka heikkoudesta on hänelle aina vain hyötyä. Tällaisissa tilanteissa tarvitaan pelinjohtajan ja/tai kanssapelaajien luovuutta. Yksi Tzimisce laumassa saa kyllä Lasombran yleensä olemaan hyötymättä peilikuvattomuudestaan tai olemaan mainostamatta sitä ylipäätään :lol:

Tremere (VtM) on hankala pelissä, jossa on muita klaaneja. Heikkous voi olla ryhmää tuhoava ominaisuus, eikä hahmon heikkoutta oikein voi tuoda esille liian paljon. Itse olen pelinjohtajana pyrkinyt käyttämään heikkoutta silloin tällöin hahmojen suunnitelmia sotkemaan tai aiheuttamaan muuten vain ylimääräistä hämminkiä. On vain oltava varovainen, ettei kaikki syy lankea Tremere-raukan päälle. Antitribuna Tremeren heikkous onkin sitten ihan erilainen ja tuo mukavaa lisämaustetta peleihin, jossa vieraillaan Camarillan kaupungeissa.
Avatar
VentrueCupGraduate
 
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Kesä 2012, 18:34

Paluu White Wolf

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php