Suurin heikkoutesi pelinjohtajana/pelaajana

Yleinen pelisysteemeistä riippumaton keskustelu

Valvojat: Thaumiel_Nerub, vader

Suurin heikkoutesi pelinjohtajana/pelaajana

ViestiKirjoittaja Miihkali » 01 Loka 2017, 10:58

Mikä on omasta mielestänne suurin heikkoutenne kun pelaatte roolipelejä? Entä oletteko saaneet samansuuntaista palautetta pelikavereiltanne?

Oma heikkouteni pelinjohtajana ovat EPH:t. En yksinkertaisesti osaa tehdä sivuhahmoja, jotka olisivat sekä uskottavia että mielenkiintoisia. Joko hahmoista tulee todella kliseisiä tai muuten vain övereitä, tai sitten niillä ei ole persoonallisuutta ollenkaan. En myöskään osaa kovin hyvin tuoda hahmon luonnetta esiin lyhyissä kohtaamisissa, toisin kuin jotkut PJ:t, jotka saattavat esimerkiksi matkia hahmon puhetapaa tai ääntä. Joissain pidemmissä kampanjoissa olen tosin onnistunut luomaan yhden tai kaksi aidosti kiinnostavaa persoonallisuutta.

Toinen heikkouteni on laiskuus. Kun pelejä veti ensimmäisiä kertoja, oli niin innoissaan, että suunnitteli kaiken etukäteen todella yksityiskohtaisesti. Enää tätä ongelmaa ei ole. Toisaalta se on hyväkin, koska se tarkoittaa, että osaan improvisoida epäoleelliset yksityiskohdat riittävän hyvin. Tykkään kyllä mielessäni kehitellä ja pohtia seikkailua kun käyn kävelyllä, mutta en koskaan jaksa kirjoittaa mitään ylös. Minulla on hyvä muisti, joten muistiinpanojen puute ei ole kovin suuri ongelma, mutta olisihan se kiva, jos viitsisi edelleen väsäillä pelaajille hand-outteja ja piirrellä kuvia sivuhahmoista. Ei sillä että osaisin piirtää.

Pelaajana suurin heikkouteni on se, että kyllästyn hahmooni nopeasti. Keksin melkein heti uuden, mielenkiintoisemman hahmon, jota sitten haluan päästä mahdollisimman nopeasti pelaamaan. Varsinkin D&D:ssä, jossa hahmoja muutenkin tulee ja menee, tapatan joskus hahmoni tarkoituksella kun kyllästyn siihen.
Did you deem yourself strong, because you were able to twist the heads off civilized folk, poor weaklings with muscles like rotten string?
Miihkali

Re: Suurin heikkoutesi pelinjohtajana/pelaajana

ViestiKirjoittaja jonkka » 01 Loka 2017, 13:33

Yliaktiivisuus eli haluan pelata mahdollisimman paljon. Yhden ryhmän pelaajilla ei ole yhtä paljon aikaa käytettävissä pelaamiseen joten kompensoin tätä sillä että peluutan useammalle ryhmälle. Se taas johtaa aikataulupaineisiin kirjoitettavan materiaalin kanssa, muistan huonommin menneitä tapahtumia koska niitä on enemmän, olen vähemmän "läsnä" pelitapahtumissa kuin haluaisin koska mielessä pörrää usean ryhmän useat eri kuviot jne.

Liian monimutkaiset juonikuviot. Itse tykkään syvistä ja monipolvisista juonista mutta ne ovat pelaajille joskus liian vaikeaselkoisia ja hitaasti realisoituvia.
jonkka

Paluu Yleistä roolipelaamisesta